Kontakt

Kontakta mig på
simone.haggdahl@gmail.com

torsdag 17 januari 2013

Fråga

Anonym16 januari 2013 21:28 vad kan man jobba med när man är allmän pedagog? :)

Min utbildning är ganska svår att förstå vad det är man blir. Alltid när jag säger jag läser allmän pedagogik säger folk "ja du blir lärare". Nej, jag blir inte lärare, får ingen lärarbehörighet i min utbildning :)

Som allmän pedagog har man läst om pedagogiskt ledarskap och om hur människan lär. Sedan handlar det om vad man tar som biämne som sedan sätter riktning på vad/var man jobbar som. Jag har läst företagsledning och entreprenörskap Hanken vilket leder mig till mer företagsrelaterade jobb.

Min utbildning ger jobb inom planering, organisering, administration och ledarskap. Typiska jobb som vi kan ha är studiesekreterare, planerare (var som helst), koordinator, assistent/sekreterare, studiechef, teamleader, manager m.m.

Hoppas detta gav svar på frågan!
S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar