Kontakt

Kontakta mig på
simone.haggdahl@gmail.com

måndag 12 juli 2010

hund galna simone e tibak

blev nekad igen en hund.. va idag ti grönvik å prata om en hund, men nejnej! mina föräldrar tror int ja e redo! men hu ska man kona bevis man e redo? hu ska ja kona vis att ja klarar he förrän jag får fösök å får stöd å nån som tror på mej?

e igen in på chihuahua nu! ha kolla på blocket hela dan å findit efter en.. ha hitta min älskling men då hon e så långt bort!

å ni får int ta hon! om ni e nån där som å vill ha en chihuahua, denhe e min :(

www.blocket.se
S

2 kommentarer:

  1. Är du inte så pass gammal att du ska kunna bestämma själv om du skaffar hund eller inte? :)

    SvaraRadera
  2. En seriös hundägare kollar inte efter hund på blocket och findit. Där finns precis vad som helst och speciellt små hundraser som chihuahua är utsatta för smuggling, hundfabriker och uppfödare som inte har sina och hundens papper i skick. Visst finns där seriösa uppfödare också, men om man verkligen söker efter en bra hund rekommenderar jag att du kollar på rasklubbens hemsida där godkända uppfödare finns listade. En hund är inte en sak som man skaffar och sedan märker om man kan och vill behålla eller inte. Det är ett stort ansvar (som man inte bara kan föra hem till mamma och pappa och lämna åt dem när hunden blir jobbig) för minst 10 år framöver. Är det du eller dina föräldrar som ska ha hunden då du bryr dej så mycket om vad dom tycker? Kan man inte fatta ett sådant beslut självständigt är man kanske helt enkelt inte redo att bli hundägare.

    SvaraRadera