Kontakt

Kontakta mig på
simone.haggdahl@gmail.com

söndag 12 augusti 2012

Min träning såhär långt

Från Augusti bestämde jag mig för att träna 3 gånger per vecka:) har blivit nu de två första veckorna 2 gånger per vecka.. Har även försökt med 50 situps varje dag! Första veckan gjorde jag dem, denna vecka har jag missat några dagar.. Så sammanfattningsvis har det gått ok, inte bra och inte dåligt! Men jag fortsätter och försöker nästa vecka igen med 3 ggr/ vecka plus situps:)

Kom just hem från en löprunda så tänte det passade bra att sammanftta de två första veckornas träning såhär på en söndag:)
S

2 kommentarer:

  1. Jag skulle inte rekommendera att man tränar magen varenda dag. Förvisso är magmusklerna rätt starka och kan ta en del stryk men i kombination med annan träning (där magmusklerna kan aktiveras hårt för att stabilisera kroppen) kan det leda till överträning. Jag skulle istället rekommendera 1-2 magpass per vecka.

    Det jag själv upplevt med magträning är att kvalitet är viktigare än kvantitet. Jag gör hellre 12 upprepningar där jag verkligen tar ut allt ur musklerna än 200 oengagerade upprepningar.

    Det sagt, det där med 50 situps per dag kan funka på så sätt att träningen blir en rutin, vilket är väldigt viktigt för att få resultat.

    SvaraRadera
  2. tack för tipset! :D kan bra hända det stämmer :)

    SvaraRadera