Kontakt

Kontakta mig på
simone.haggdahl@gmail.com

måndag 30 augusti 2010

söt men sur

ha vari ut me Älva nu på en "lång" promenad. hon e världens sötaste men blygaste :D e så rädd fö nya människor! vill bara va vi mina fötter elä i min famn! så då vi va ut nu så gick vi en stund å kom e nån så kom hon ti mej å fösöka kom upp i famnen, sedan springer hon BAKOM mej då vi e ut å går :D

men nu ha vi just bada.. ni sko sitt hu en sånhe liten tös me såhe myki päls sir ut då hon e blöt! lite sur va hon men min famn e no ännu bäst:) nu ha hon somna blöt å trött i min famn:) e en sån lyckli hundägare!
S

3 kommentarer:

  1. va gör du då hon e rädd då?

    SvaraRadera
  2. Långpromenader är till för vuxna hundar. Låt allt ta sin tid! Hon är bara ett barn. Hon får vara blyg och rädd. Håll er hemma och vidga cirkeln i och med att hon blir nyfiken och äldre och vågar ta den längre och längre ut. Tvingar du henne i för henne obehagliga situationer kommer hon till slut att bli en hund som hellre försvarar sig direkt än kollar läget. Det är DU som ska beskydda henne från allt ont i världen och gör du inte det är du en dålig flockledare som hon inte litar på. Du ska visa dig stark och vis och inte tycka synd om henne. Ta det på hennes villkår. Hon blir nog också stor en vacker dag men tills dess får du hålla dig med sådant som hon nu upplever obehagligt och skrämmande. Lycka till!

    SvaraRadera
  3. jo int va vi på nå lång promenad :) däfö la ja "" dihe tecknena kring lång :) mena mer att vi va ute en längre stund å busa å gick runt, hem fick hon va i min famn :) vi va ut å lekte i parken här brevi å gick runt lite där:) satt i gräse å lekte en stund å hon satt i min famn å ja pajja om hon:) då hon e rädd låter ja hon va i famnen å om he går låta henne kolla in va de e hon e rädd för me mej som sällskap. typ jag visar henne och går först så hon ser de int e nå farlit:)

    SvaraRadera