Kontakt

Kontakta mig på
simone.haggdahl@gmail.com

fredag 27 maj 2011

en fråga

Anonym:
Tycker att du har ortoligt snygg kläd stil..inte bara på kläder utan även på hår och smink =) Var hittar du din inspiration?? Var köper du dina kläder? Jag har själv många inspirations källor när det gäller min stil, du är en av dem =) Nu vill jag veta allt om din stil och var du hittar din inspiration till att klä dig som du gör?? =)
Tack för en inspirerande blogg! =)


TACK! Blev super glad över din kommentar och skall nu försöka svara på den så gott jag kan :) Först med hår och smink har jag ganska enkelt :) Sminkar mig inte så farligt mycket :) Brukar nöja mig med mascara, kajal, ögonbryns penna och solpuder. Det är det viktigaste, sedan brukar jag nog lägga till och få sotade ögon vilket är det jag gärna har till fest :) lite highlighter på kinderna, näsan och vid munnen :) Ett roligt läppstift på ibland också ;) hihi!

Hår har alltid varit ett problem för mig.. har otroligt tunt hår och har därför alltid problem med frisyrer.. har funderat på hårförlängning men har för tunt hår för det :D så mitt hår skulle typ gå av om jag skulle försöka ha förlängning.. Men brukar oftast surfa runt lite och se vilka frisyrer som nu funkar och som då PASSAR till mitt hår :) nu just inspireras jag av Michaela Forni som ofta har bakåtslickat i en enkel tofs. Enkelt men super snyggt! Hon har också kort rakt hår, typ som jag men ingen pannlugg.



Kläder sedan.. Oj vad jag älskar mode! Om jag på något vis skulle kunna få jobba med det skulle jag kasta mig på det!! Tänk att få jobba för en designer, ha en egen webbshopp eller själv få designa!.. ååh.. okej nu svamlar jag! Tillbaka till min stil :D

Min stil skulle jag förklara lite som simpel och modern och lite rockig.Inte så färggrann utan gillar mest svart, vitt och beige.. Vill gärna ha något modernt som gör outfiten! Sedan faller jag mer för de enklare moderna plaggen. Som kavajer älskar jag för tillfället, lösa toppar/t-skjortor är BÄST och ett par snygga jeans. Snyggt halsband till och jag är redo! Hög midja gillar jag nu och är ute efter ett par vintage levis 501 shorts! Älskar dem och tror de skulle vara perfekta i sommar :) Acne är ett märke jag älskar men äger inte ett enda plagg från Acne.. de är allt för dyra.. Men den stilen älskar jag. Lösa klänningar/toppar med en snygg urringning i ryggen :) Lösa snygga skjortor är jag nu också inne på! Simpla toppar och absolut nejnej nu för mig iaf är att visa bh:n, varken på ryggen, bh-band eller under armarna..Inte snyggt! enda gången bh:n får synas är till genomskinliga plagg ;)


Väskor är ju sedan en sak som jag brinner för! Skulle kunna ha hur många som helst men för tillfället är jag lite för det att köpa dyrare/märkes väskor som är perfekta istället för att köpa flera billigare som inte är EXAKT som jag tänkt mig :)

Skor.. Skor har jag svårt för.. Tycker riktigt höga skor är super snyggt! Men jag använder inte dem så ofta.. gillar mina din sko svarta kilklackar.. och mina converse :D och de använder jag hela tiden :D Hittar ett par jag älskar och använder dem hela tiden :) men nu har jag två par som jag kommer använda i sommar:


VAR jag sedan handlar är H&M, asos, nelly och andra webbshoppar! Gillar webbshoppar.. då kan man hitta saker som inte finns i lilla Vasa och som då ALLA här har :) men är nog mer för billigare kläder! Gillar inte att lägga ut en förmögenhet på ETT plagg! väskor däremot..
UPDATE: glömde ju mina favoritbutiker Monki och BikBok

försöker inspirera så gott jag kan här på bloggen och roligt om du fastnat :) försöker här tipsa också med vad jag tycker är snyggt och varifrån det då är! Läser många modebloggar och får massor med inspiration därifrån :) lookbook.com är också roligt att kolla genom för inspiration :) Men man skall alltid hålla ögonen öppna när man går på stan! Hittar ofta någon inspirerande outfit på stan!
S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar