Kontakt

Kontakta mig på
simone.haggdahl@gmail.com

måndag 12 december 2011

Fråga om skönhetsoperationer

Jessica sa...

Hej Simone! Läser din blogg regelbundet och undrar nu en grej. Hur ser du på skönhetsoperationer? Är de okej lr inte?


Fick en fråga om skönhetsoperationer och vad jag anser om dem! Väldigt intressant ämne och jag och mina vänner har diskuterat det flera gånger :) Läser t.ex. Kissies blogg och känner inte att jag är emot skönhetsoperationer, människan får göra som de vill! Jag tycker själv att för många operationer inte blir fint, om man försöker ändra på sig helt och hållet! Men att fylla ut läpparna och lite rynkor skulle jag själv kunna tänka mig göra, inget överdrivet men lite för att få jämn och fin hy senare i framtiden då det kanske behövs :) Såna som lyfter brösten för att de känner att de hänger efter att ha ammat känner jag också att är självklart att folk vill och får göra utan att de skall bli dömda för det? ''

Innan man fettsuger sig anser jag nog man skall försöka träna sig ner i vikt och inte bara ta "den lätta vägen" men för vissa vill inte det sista komma bort fast de försökt gå ner i vikt flera år och då förstår jag och tycker de borde få eftersom de verkligen kämpat och då "förtjänar" det. Förstår ni vad jag menar? :)

Sedan om man har någon defekt eller missbildning eller något som man bara hatar på sitt utseende och har mått dåligt över det i många många år tycker jag också det är ok! det är de onödiga/överdrivna skönhetsoperationerna som jag tycker man kanske skall tänka om? men som sagt, jag anser att alla skall få göra det de vill :) har de råd och vågar stå för det så fine by me :)

Vad tycker ni om skönhetsoperationer?

S

4 kommentarer:

  1. Jag tycker att man ska få göra som man vill och kan nog tänka mig att operera brösten i framtiden om jag vill ha finare form på dem. Är du av samma åsikt?

    SvaraRadera
  2. Jepp, brösten har jag också funderat på att när jag blir äldre och ammat och de inte har en fin form att jag skulle fixa dem :) HELT av samma åsikt :D

    SvaraRadera
  3. Vad bra! :) Jag vill inte (tror jag iaf) ha någon megabyst utan istället en någorlunda proportionerlig om den dagen kommer. Tycker att det är bra att möjligheten finns för kvinnor, ifall man vill fylla upp lite :)

    SvaraRadera
  4. jo vill nog bara ha helt naturliga jag också så inge mega byst där plötsligt då jag är 30 år :D normalt men väl formade :D

    SvaraRadera