Kontakt

Kontakta mig på
simone.haggdahl@gmail.com

tisdag 23 november 2010

bättre bild


Tog nya bilder idag av jackan när jag fick hem den :)

Idag har varit en slö dag! Riktigt slö! Hatar när jag kommer hem och inte får gjort något. Ligger bara i soffan med datorn i famnen.. Borde börja på forskningsplanen till kandin men orkar bara inte ännu. Skulle behöva få ihop allt med styrelsen inför vårt årsmöte och styrelsebyte nu sista november men orkar inte, borde sammankalla till val av ny styrelse men orkar inte.. Ja ni förstår :D Uppgifterna hopar sig och jag orkar bara inte ta tag i något. Imorgon är det shopping till sitzen som gäller! Och till kvällen fest:D Behöver därför något fint att sätta på mig och funderade därför ta Älva på en promenad till Janines garderob strax
S

3 kommentarer:

  1. Du känner ändå inte mig, men jag kallas Ninni23 november 2010 kl. 19:59

    Du skulle ju kunna fundera över att skaffa en fuskpäls istället. Det är nog lite ute att gå omkring med äkta päls i dagens samhälle där man borde vara medveten om att djur inte är till för att laga päls av. Eller hur skulle det vara att se massa hundar i en bur som känner stress dygnet runt och bara finns till för att bli päls? Du som har hund kanske kunde tänka på det. Päls = ute. Skaffa fuskpäls istället.
    http://www.filindeblogg.nu/wp-content/uploads/2010/08/minkar.jpg

    SvaraRadera
  2. är helt medveten om detta och gissade någon kommentar angående detta skulle dyka upp :)

    kommer inte att skriva massor kring detta ämne men alla har sin smak så ute vet jag inte om man kan kalla det att ha päls :)

    denna päls är som sagt min mammas och är över 30 år gammal som min mommo och moffa har gjort av sina minkar till min mamma som gåva när hon blev klar med sina studier så jag orkar inte heller kommentera det om att jag skall skaffa fuskpäls för att jag lånade min mammas jacka?

    för att jag har hund förstår jag inte heller varför jag inte skulle få bära päls..

    SvaraRadera
  3. tror inte att "ninni" syftade på att päls är omodernt eller otrendigt då hon skrev päls=ute. Det hon syftade på var väl snarare att pälskläder går dåligt ihop med dagens upplysta värderingar. De flesta anser att uppfödning av djur i syfte att bli pälsar etc, de facto, är djurplågeri och kränker deras värde som levande varelser.

    Jag är själv av denna åsikt, och tycker illa om att folk använder päls. Dock har varje person rätt att göra det om man så vill, men man får vara beredd på att stå för det. Det kan ses som ett statement att bära päls, och många kan tyvärr ta illa upp.

    H. djurvän

    SvaraRadera