Kontakt

Kontakta mig på
simone.haggdahl@gmail.com

lördag 26 februari 2011

djur

Tänkte jag skulle berätta lite om mina älskade djur jag har runt mig:) Först och främst finns det fyra härliga liv jag älskar:) först har vi Grynet, min katt jag fick när jag var 12? tror jag :D som en födelsedagspresent. Hade gnällt om en katt hur länge som helst och på min födelsedagsmorgon kom de med kaffe på säng som vanligt med presenterna. Öppna det som var ett foto på världens sötaste kattunge, Grynet:) skulle få henne lite senare eftersom hon inte var tillräckligt stor:) Världens finaste katt som alltid kommit överens med alla våra djur och är "mamma" till dem alla. Tvättar och putsar dem:) Sedan har vi Grabben som är Janines katt. Världens roligaste och finaste frass :D Han är från katthuset, var nog en lite kattunge när vi tog honom men han är väldigt känslig för höga ljud:) Han hatar kyla och kissar endast i kattlådan:P Vi blev så less på honom en gång att vi kastade ut honom genom dörren när det var snö på marken och han svängde i luften och var inne innan vi hann få igen dörren.. vi gav upp :P Sedan har vi ju Nikita, mamma och pappas älskade hund:) en riktigt fin hund som inte så ofta gillar andra hundar. Hon har sin bästis på andra sidan vägen och alltid när de är ute och går springer Nikita ut till cykelvägen och hälsar och springer sedan hem igen:P Annars går hon ALDRIG ut till vägen fast hundar och människor går förbi. Hon har även tagit någon sorts mamma roll till Älva och vi har ALDRIG sett Nikita leka så mycket som hon gör med Älva:) Så, min hund, Älva:) Världens sötaste hund :D Hon är inte så värst social, är ovan att en hund inte springer fram till varje människor dom möter och vill hälsa! Inte Älva, hon vill bara vara med dom hon känner:) När hon ser en känd blir hon överlycklig och kissar på sig :D hon gnäller och är ledsen när jag lämnar henne.. är en riktig mamis-hund:D När hon bli rädd eller är osäker på något går hon till mig och vill upp i famnen:) Hon är också en riktig famnhund och sover gärna i famnen eller bara kramas:)

Och dom älskar allihopa varandra:)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar