Kontakt

Kontakta mig på
simone.haggdahl@gmail.com

måndag 21 februari 2011

bibban vs. hemma

Hade aldrig tänkt mig att jag skulle börja åka till bibban bara för att skriva.. förstod det inte liksom.. Hade ju dator och allt hemma? hämta böcker vid bibban gjorde jag ju men inte att jag skulle lämna dit och plugga!

Nå Linda fick med mig dit en dag, och vilken skillnad att skriva där och hemma?! Var så skönt att ha massa böcker runt sig och lätt kunna gå och hämta någon! Och att man inte hade tvn nära eller kylskåpet nära eller annars bara lägenheten nära som lockade med städning m.m. När man är på bibban skriver man och funderar med studiekompisarna på skrivsätt och innehåll! Självklart blir det lite prat om annat också men det funkar! Och när man har varit där och skrivit intensivt några timmar känner man sig nöjd och ledig när man kommer hem:) Är man hemma hela dagen och skall skriva får inte jag till det där "börja och sluta"utan jag sitter och skriver lite hela dagen eftersom jag gör så mycket annat emellanåt! Nu får jag istället göra annat när jag nu kommit hem:) andra skoluppgifter eller bara kolla tv om jag så vill :D

Idag fick jag och Jenkki oss en trevlig överraskning när vi såg de bjöds på fastlagsbullar vid cafét! Man fick dessutom GÖRA dem själv:D lägga grädde (grädde med olika smaker) och sylt och mandelmassa :D kul och GOTT! men efter att vi tryckt i oss varsin blev vi riktigt mätta att den andra var en pina att äta..:P men kul avbrott i skrivandet:P


S

2 kommentarer:

  1. Jeji! Va roligt, det är just det där som är orsaken till att jag brukar gå dit å skriva. Super att vi är fler som fastnat för de ;)

    SvaraRadera