Kontakt

Kontakta mig på
simone.haggdahl@gmail.com

söndag 30 oktober 2011

Sur



Mina dr denim jeans (plenty) älskar jag och använder massor. Detta har resulterat i att materialet har gett med sig.. Ser inte bra ut! Jag måste alltid ha en tröja utanpå dem nu för att inte detta skall synas.. ser ni? Det är det buckliga! Materialet har randvis gett med sig och formen har helt åkt åt PIIP! Är super sur eftersom detta var mina favoritjeans.. Får slänga dessa skit jeans och köpa ett par andra! Dessa var ju billiga så kanske det har något att göra med den dåliga kvalitén?
S

7 kommentarer:

  1. Grejjen med dr.denims kissy & plenty är den att de inte är jeans, utan leggings. De klarar inte av användning på samma sätt som jeans, vilket man nog förstår då man känner på dem och tar priset i beaktande. Vill man ha byxor som håller bör man köpa riktiga jeans istället för jeansleggings. :)

    SvaraRadera
  2. aah! Är det vanligt att de blir såhär efter en tids användning? väldigt synd eftersom jag älskade dessa byxor :/

    SvaraRadera
  3. Har du provat att stryka dem?

    SvaraRadera
  4. Japp, det händer nog med alla dessa brallor till sist!

    SvaraRadera
  5. vitsi så synd :/ gillade dem så mycket!

    Nej har inte provat stryka dem, skall ha provat det också nog innan de åker i roskis :(

    SvaraRadera
  6. eftersom de är leggings håller de inte lika bra som jeans, speciellt inte om man använder dem sjukt mycket.

    en annan sak som är viktig att tänka på är hur du tar hand om dem. två tips:

    1. använd ALDRIG sköljmedel
    2. torktumla ALDRIG, och undvik centrifug (lägsta möjliga)

    två tips som gör så att formen håller bättre. och rent generellt gäller det att tvätta jeans så lite och sällan som möjligt.

    SvaraRadera
  7. Oj, använder alltid sköljmedel :/ Torktumla gör jag inte med centrifugera gör det automatiskt efter att det tvättat. måste kolla om man kan ta det på lägre än vad det är.

    TACK alla för tipsen! Ni er super!

    SvaraRadera