Kontakt

Kontakta mig på
simone.haggdahl@gmail.com

tisdag 17 januari 2012

långt hår, tack!

Idag har jag en dålig hårdag.. Hatar mitt hår och vet inte vad jag skall göra av det. Nujust vill jag ha tillbak mitt långa hår jag han en gång i tiden.. Har aldrig haft så långt hår som hade på denhär bilden och nu vill jag ha det igen.. :(

Problemet med mitt hår är att det är så skört och tunt så det är otroligt svårt att låta mitt hår bli såhär långt för om jag inte klipper det ofta så blir topparna super tunna och fula.. Har funderat på att skaffa clips on.. men vet inte, hålls de bra?

Hur mycket växer håret i månaden? Någon som vet? hur länge måste jag vänta innan mitt hår är såhär långt igen? :D ååh vad brun jag är på bilden.. vill ha sommar nu! sola, simma, spela beachvolley och var på villan med vännerna. ¨¨

Ångest-tisdag?
S

9 kommentarer:

  1. Tjeenare Tjejen =)
    Jag tycker du är så jätte fin i den frisyr du har nu..jag tycker inte du skall spara långt. Men det är upp till dej =) Håret växer typ 1 cm i månaden...kan skilja lite från person till person. Clip on fungerar nog bra. Åtminstone när jag använder mina =) Jag har tycket att det har varit en jätte bra lösning...man har i dem när man vill och kan ha bort dem när man vill. Enkelt =)

    SvaraRadera
  2. HEJ LISSE! länge sedan man sett dej :D hoppas allt är bra på Åland och att du trivs :) perfekt att en frisör svara på detta inlägg :D jobbit när man vissa dagar är riktigt nöjd med sitt hår och andra skulle man bara vilja raka bort allt och ha en helomvandling.. :) får nog lov att fundera lite mer på att skaffa clipons.. skulle vara så skönt att inte nöta på håret i onödan! :)
    KRAM!

    SvaraRadera
  3. Om du har riktigt tunt och skört hår som lätt går av skulle jag avråda dig från att använda clips, eller åtminstone använda det sparsamt. Jag har sett skräckexempel (brukar sommarjobba som frisör) på många flickor som använt clips varje dag (trots att vissa märken tydligt säger att de inte ska användas dagligen) vilket har resulterat i kala fläckar där spännena sitter. Det blir ju en viss mekanisk nötning av spännena på det egna håret som kan göra att det går av eller att det slits loss. Detta kan även hända trots att man inte använder det varje dag om man har väldigt skört och tunt hår.

    SvaraRadera
  4. Spar håre långt! Då får du verkligen en förändring! Men isf ska du slut lägg opp e hela tidin, låt e väx,väx,väx i fred å då du lägger opp e så nöts e hela tiden åså fösöker du å topp e själv lite hela tiden så böri e int si så slitet ut fast he e långt! Åså ha ja läst/hört att håre växer snabbare om man toppar e oftare! Så jör he! Börja riktit fantiser hu du sko si ut i långt hår å tror verkligen du sko pass om du sko låt e väx i fred! Åså ska du fösök å använd volumaster så sällan som möjligt! :) Gud va jag had myki ti säg då.. :p

    SvaraRadera
  5. skaffa hårolja! om du har torra och sköra toppar så behöver de all näring de kan få :) här är mina favoriter (på bilden längst ner): http://annasthlm.blogspot.com/2011/11/oljor-for-haret.html

    SvaraRadera
  6. Hej, vill tipsa dej om ricinolja, har sett många bloggare som har använt det i hårbotten för att få starkare hår och så att det skall växa snabbare. Man kan köpa det på apotek och i vissa hälsokostbutiker. Vad jag har förstått använder man det 2-3ggr i veckan och låter det verka i hårbotten ca 30-60min. Du kan i samband med ricinoljan också äta kosttillskått för hår och naglar. Lycka till! :)

    SvaraRadera
  7. tack alla för tipsen! :D skall absolut ta dem i beaktande! Hår oljan skall jag absolut kolla upp och köpa :D

    SvaraRadera
  8. Simo, jag använder också hårolja och är jättenöjd med det! Jag fick med en liten flaska Kérastase Elixir Ultime i somras då jag köpte schampo och balsam. Så spring iväg och köp hårolja nu och börja motverka risiga toppar! ;)

    SvaraRadera