Kontakt

Kontakta mig på
simone.haggdahl@gmail.com

tisdag 31 januari 2012

vaio

Ny dator är nu panik, någon som har några åsikter om denna vaio? Har ju varit helt klar på att jag skall ha en macbook.. men när jag såg Nikas reaktion till priset på dem idag kom jag lite ner på jorden.. har absolut inte råd och denna kostar dubbelt mindre och (som jag ser det) är lika bra? Någon duktig datanisse som har koll på detta? Skall fråga min datanisse Nika så fort han kommer hem :) Denna ser också helt bra ut så försöker få mig själv att komma ner på jorden och se på alternativ som passar min budget :) Duktig Simone?

S

6 kommentarer:

  1. Helt ok, men den börjar ju uppföra sig som en vanlig pc med tiden. Jag säger Mac. Har aldrig ångrat mig! Totalt värt priset!

    SvaraRadera
    Svar
    1. okej! Skulle sååå gärna ha en mac..

      Radera
  2. köp vaio nu och mac sen när du börjat tjäna pengar och kan satsa. Dock satsade ja själv i macbook pro, nöjd men skulle klarat mig med en billigare variant men ångrar inget! Rekommenderar Mac! Dessutom heter det hälften mindre ;)

    SvaraRadera
  3. Investera i en Mac. Nu. Som kiri här ovan säger..en pc börjar ju uppföra sig som en pc med tiden...och dessutom kommer det komma till kostnader till en pc som du int tänker på precis nu, typ virusprogram... Min första dator var en pc laptop. Med ett års garanti. När det gått ett år och tre månader crasha den. Jag förde den för att fixas och de sa att de inte kunde göra nåt, moderkortet hade crasha, hårddisken crasha och ännu någå annat. Jag fråga hur jag lyckats ha sönder den och de svara att jag kan omöjligt ha gjort det åt den, pcn crashar så ibland av sig själv....Sen köpte jag en macbook, helt felfri i fyra och ett halvt år hittills...LÄTT värt pengarna! (du får dessutom hundra euro studierabatt på applestore) (dessutom mera miljövänligt än "slitochsläng planen" i kommentaren ovan :)...) GO FOR IT!

    SvaraRadera
    Svar
    1. helt sant! men tror inte jag har råd med en macbook ännu.. inte förrän jag börjat jobba och har en bra inkomst.. :/

      Radera