Kontakt

Kontakta mig på
simone.haggdahl@gmail.com

tisdag 26 oktober 2010

Promenad


Idag har det varit fullt upp! Jobbat (Ni som undrar hur jag kan blogga på jobbet, det kan jag inte :D hade en paus där och inget att göra så:) annars kommer jag aldrig att blogga på arbetstid!), gymmat och när jag kom hem gick jag och Älva på lång promenad! 30 minuter :) Men halva tiden gick åt att Älva luktade runt och jag väntade :p

Nu ligger hon och jag på soffan och hon sover och jag gör skolarbete :) Skall Även söka reda på en varm väst till Älva. Det ser ut som hon har mycket päls men den är inte så tät.. eller hur skall man förklara :D Fryser gör hon iaf! :D


Nu tror jag att jag skall fixa lite tee och smörgås:) Gosa i soffan och kolla efter någon valp-kurs! Lisse tipsade så nu skall jag börja kolla upp saken:) tror Älva skulle må bra av det. Hon är en lite SPRAKABÖX! :D haha! Hon är lite rädd och skraj av sig menade jag :D och behöver börja vänja sig med liv och människor runt sig och inte skälla åt allt..
S

4 kommentarer:

  1. Skulla jag vara du skulle jag göra något åt skällandet ganska fort. Det tar inte länge innan det blir irriterande. Sen om det verkar så att hon är rädd för något ska ni INTE ömka henna t.ex ojojoj int e de nå falit, osv.. Då tror hon att ni också är rädda och blir ännu räddare.. bäst är nog att ignorera eller något sånt..

    SvaraRadera
  2. jepp tror det också så nu har vi tänkt börja göra så faktiskt :)

    SvaraRadera
  3. Mm, men de e alltid svårt med första hunden. Finns nog mycket man skulle ha gjort annorlunda så här i efterhand:)

    SvaraRadera
  4. mm! Man tror man har det på klart när man skaffar, man har läst om det, man har erfarenhet av det eftersom föräldrarna haft så länge man minns och varit född, men sedan när man står där så duttar man allt för mycket med den, man är i en annan situation än föräldrarna var (jag bor i stan, höghus, de på landet med stor gård och egna hems hus) o.s.v.. Svårt! Men njuter gör man ändå :) Så länge det är saker som inte gör hunden farlig så är det ju bra:D haha!

    SvaraRadera