Kontakt

Kontakta mig på
simone.haggdahl@gmail.com

fredag 25 december 2009

julafton

gomoron!

tänkt vis lite från min julafton å berätt hu allt gick:)

när nika å koffe fari hem ti sig börja vi duk på borde å så kom mommo å moffa till oss:) vi åt så vi sprack! super god mat mamma, tack! vi hadd förrätt me de traditionella lådorna (tycker bäst om morotslådan jag) å kalkon å skinkan som vari i ugnen å olika inlagda fiskar. sedan ti huvudrätt lutfisk å potatis me vitsås å kryddor (janine å jag orka int me he å vila int helt enkelt ha lutfisk) sedan efterrätt glöggkräm å vanlijglass!



vi duka av borde å sprang ti julgranen å alla presenter:D nikita va å me å fick öppna sina presenter själv:D hon ha haft svårt att håll sig hela tiden sedan presentren kom under granen. hon älskar ti öppen paket så hon vila sno våra paket hela tiden.. mamma å pappa blev överlyckli över vår present ti dem! en dvd spelare me 3 filmer:D mommo å moffa hadd fari hem så he va bara familjen vilket ja tycker e skönt. fast ja flytta hemmifrån ere så skönt ibland ti få upplev känslan då man e bara familjen å gör nånting tillsammans!



lite presenter jag fick!
super fina örhängen av nika (efva attling)
ett armband
bastu saker (kuddar,sittunderlag m.m.)
vinterkläder som tjocka sockor,underkläder,mössor m.m.
olika former (pajform,lasagneform)
en bok

mina nya slalomskidor
en anslagstavla
kuddar
pengar

en riktigt lyckad julafton helt enkelt






sedan iväg ti mommos å moffas! där blev e snabbt fullt hus! moster o.göran kom dit å heidi å andreas (+koffe,janine,mamma,pappa,jag, mommo å moffa) Å 4 hundar:D så mysit me hundar! heidis hund,mosters hund,andreas hund å vår hund. alla lika söta å alla lika fina:) så roligt me hundar så blir e lite liv å rörelse bland alla vuxna människor.. mamma å pappa förd iväg mig ti nikas där halv 9



å då ja kom ti smessby hadd ja en hög med presenter där å!:) blev jätte glad :) nikas mommo å moffa va å där så sedan blev e kaffe å jultårtor! där en 12 tide gick vi ti tvn?! japp ja gick int å sov som ja normalt sko gör utan vi börja si en film ti kl 2 på natten:D nika fråga förvånat mig då filmen va slut att om ja va vaken?! blev lika förvånad själv över att ja lyckats håll mej uppe men ja tackar den lilla powernap ja hadd efter presentöppningen å före vi for ti mommo å moffa!:D






måsta bara vis nikas tomtemössa! e den int coool!?

S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar