Kontakt

Kontakta mig på
simone.haggdahl@gmail.com

onsdag 16 december 2009

jultårtor

ida på jobbe träffades jag,sara å laura tidigare fö vi sko bak jultårtor inför morgondagens träff med föräldrar! vi kommer ha en sorts avslutning me bara glögg å jultårtor å utställning av vad barnen gjort under terminen! e ju jag som ha vari "chef" där nu under denhe terminen så gott som så ere ju jag som ska ha hand om dehe å träffen me föräldrar. men eftersom min finska e den bästa så tar jag med mej mari som får "sköt dom finska föräldrarna" å jag som svenska. men vi e ju no tisammans hon å jag så ja e ju no me fö di finska å om di har frågor:) e no lite nervös:) men no går e säkert bra! vår chef som e sjukskriva sko å kanske kom å häls på så får si va hon tycker om hu ja skött allt:S

ja men tibak ti jultårtorna:D vi hadd riktigt kul! så kul så vi va å bränd den första plåten ;) men vi skrapa di lite å åt di själv;) (va meningen;)) 160 jultårtor baka vi:D va tror ni om he? tror vi kommer få ta hem ganska myki imoron :D men vi måsta lag så då vi har 50 barn å man måst ju räken att båda föräldrarna kommer elä en förälder å ett syskon:) men riktigt mysit va he! vi hadd på julmusik i hela köke å vi hadd tänkt ta glögg till men ingen av oss hadd:P haha! vi baka i 3 timmar så vi va no ganska trött efteråt:) men nöjda över att vi tog på oss att gör he! e ju no godare me hembakade än köpta:)

efter jobbe så snabbt ti beSIKTNINGSstationen å så å framkall lite foton fö eftis å hem å äta! va så hungri efter hela dan på jobbe :) nu ska ja slö i soffan å si me dehe sista skoljobbet innan jullovet! vill få bort allt tills he så ja kan njut av julen å nyår sedan:)
S


(blev bara foton me telefon nu fö ingen av oss hadd komi på att ta me en vanli kamera:P)

1 kommentar: